TEST: 2015 PEUGEOT 308 ALLURE 1.2 e-THP 130 Stop&Start – Pogled vam bo obarval rdeče
15.01.2015
Ste si vedno želeli »premium« avtomobil, a si ga niste mogli privoščiti? Ste želeli uživati udobje, kvalitetne materiale v notranjosti ter se počutiti, kot da pokrov motorja krasi prestižna znamka? Pa ste vse to želeli, ne da bi morali odšteti zajeten kupček denarja, da bi ta prestiž dosegli?
Motor je navdušil. Od prvega vžiga, razveseljujočega renčanja ob pritiskanju na stopalko za plin ter z več kot zadovoljujočim pospeševanjem se je izkazal. Navora in moči je dovolj že iz nizkih obratov, turbo luknje skoraj ni opaziti (v višjih prestavah bo potrebno vseeno prestavljati nižje), če pa je motor v idealnih obratih, si pa ne boste mogli pomagati, da ne bi imeli nasmeška na obrazu. Tudi zvok motorja je na trenutke športen, ko to želite, in čisto tih, ko ga ne priganjate. Na trenutke celo preveč tih. Vse dokler ne pritisnete na tipko »Sport«, ki spremeni izkušnjo. Merilniki se obarvajo rdeče, zaslišite močnejši, nižji in bolj športen zvok (na žalost umetno narejen), volan pa postane rahlo trši ter stopalka za plin malo odzivnejša. V glavi se vam bo zdelo, da je avto postal močnejši, v realnosti pa občutek ne bo zapustil potniške kabine. Zanimiva rešitev, ki se je poslužuje več proizvajalcev avtomobilov, a bi si vseeno želel, da morda potegne s seboj vsaj še trše podvozje, če ne celo povečanje moči.
Kaj pa poraba? Ko sem avto prevzel in ga nekaj časa vozil kot »po jajcih«, sem dosegal porabo po potovalnem računalniku, le rahlo nad 6 litrov na 100 km. Po nekaj časa, ko sem preizkusil vsakodnevno mestno vožnjo (nanese skupaj več kot 65% vse vožnje), prometne konice, vsakodnevno relacijsko vožnjo po avtocestah in regionalkah, k temu prištel, da se mi je dostikrat kam mudilo, a sem vseeno vedno vozil znotraj omejitev in vozil brez nepotrebnega naglega pospeševanja, se je poraba na potovalnem računalniku ustalila na 7,7 litrih na 100 km (preračunana pa je bila le malenkost višja, tako da je potovalni računalnik kar natančen). V testnem avtomobilu je bilo polno dodatne varnostne opreme: vzvratne kamere, senzorjev za parkiranje, sistem za zaviranje v sili, tempomat z nadzorom razdalje, merilnik varnostne razdalje do avta pred vami, opozorilnik za mrtvi kot, nadzor tlaka v pnevmatikah itd. Skratka, avto skoraj ne pusti napake, če pa se že zgodi, jo korigira sam. Zanimiv občutek, ki bo v vas zbujal vprašanje, če boste po nekaj letih vožnje s takim avtomobilom sploh še znali upravljati z avtom, ki tega nima. Vzbuja občutek varnosti, da nekaj stalno ždi nad vami in popravlja napake. Katero boste izbrali, se boste odločili sami, nadvse pa bi priporočal nadzor mrtvega kota ter vzvratno kamero (da se vam slučajno ne zgodi, da kaj spregledate za avtomobilom in je nižje od zadnjega stekla). ZAKLJUČEK Peugeot 308 je avto, ki preseneti notri in navdušuje zunaj. Kvaliteta materialov, sodoben dizajn ter novodobna tehnologija v tem avtu združujejo super kombinacijo avtomobila, za katerega vam ne bo potrebno seči (pre)globoko v žep! Kaj pa si vi mislite o Peugeout 308 in novem 1.2 e-THP motorju? Mnenje napišite spodaj!
|
|