TrendSet.si
  • Domov
    • 5. Rotary DoberTek 2019
    • Kolumna
  • Avtomobilizem
  • Trendi
  • Moda
  • Dom
  • Mobilne naprave
    • Aplikacije
  • Nasveti
    • 11 trikov pred vlomilci in roparji
    • Naredi si sam: Letni stenski koledar
  • Zdravje
  • Zabava
    • Otroci
    • Svet slavnih

TEST: 2015 PEUGEOT 308 ALLURE 1.2 e-THP 130 Stop&Start – Pogled vam bo obarval rdeče

15.01.2015

Ste si vedno želeli »premium« avtomobil, a si ga niste mogli privoščiti? Ste želeli uživati udobje, kvalitetne materiale v notranjosti ter se počutiti, kot da pokrov motorja krasi prestižna znamka? Pa ste vse to želeli, ne da bi morali odšteti zajeten kupček denarja, da bi ta prestiž dosegli?


ZUNANJOST – Svež vetrc


Čeprav je novi Peugeot 308 na trgu že nekaj časa, se mi zdi, da še vedno daje pridih čisto svežega avtomobila. Oblika je že vsem znana, večkrat videna, a kljub temu vzbuja pozornost. Marsikdo se še vedno vpraša, za kateri avto sploh gre, saj so se z novimi oblikovalskimi smernicami pri Peugeotu rahlo oddaljili (a vseeno šli v pravo smer) od prejšnjih modelov, še vedno pa ostali čisto na svojih tleh. Zakorakali so tudi v zelje Golfu, ki mu 308 od prenove predstavlja še močnejšo konkurenco.
Z obliko so se tako oblikovno približali dražjim konkurentom, kar pa ni nič slabega. Peugeot 308 tako zbuja več zaupanja, varnosti in veselja v lastništvu avtomobila. Sicer pa, samo poglejte ga, pa vam bo vse jasno!


NOTRANJOST - Koliko je stal ta avto?

Tu pa se ponovno navežemo na premijski uvodnik. Od odprtja voznikovih vrat dalje boste dobili nasmešek na usta in občutek, da ste končno dobili več za svoj denar. Veselje postane še večje, ko se usedete za volan in občutite mehkost materialov ter udobnost sedežev. Ko primete v usnje obdani volan in zaženete motor, boste videti kot otrok, ki je prvič prižgal nov tablični računalnik. Iz prej popolnoma črne instrumentalne plošče se sedaj zasvetijo merilniki hitrosti in obratov, pozdravi vas zaslon med njima, motor pa prijetno, rahlo rezko zahrumi in vas navda s kančkom vznemirjenja.
Dotik armaturke bo presenetil, saj je mehka, prijetna na otip iz visoko kvalitetnih materialov. Daleč stran od trde plastike in rigidnega videza. Na sredini bo vašo pozornost ukradel sredinski LCD zaslon na dotik, preko katerega upravljate s praktično vsem v avtomobilu. Če si jih boste lahko privoščili, kot doplačilo, bodo za vašo ritko skrbeli v usnje in alkantaro oblečeni sedeži, ki so eni udobnejših, v katerih sem sedel. Super občutek, udobje in zadovoljiv bočni oprijem v ovinkih.
Po pravici povedano, z zgoraj napisanim se nista skladali le 2 stvari, sicer čisto osebni in verjamem, da veliki večini popolnoma nepomembni. Prva je bila ročica za upravljanje s tempomatom, ki je enaka že kar nekaj let in nekako ne gre v koncept avtomobila (pa čeprav je večino časa sploh ne vidite), druga pa zvok, ko vključite smernik. Ta dva elementa sta bila edina dva, ki sta prekinila zgornjo izkušnjo. Sicer pa, kot sem rekel, čisto osebne narave, manjša minusa.
Minimalističen stil je tisti, ki prevladuje in hkrati zaključuje izkušnjo v avtomobilu. Na sredinski konzoli se ne boste izgubili v obilici stikal in gumbov, namesto tega se vse upravlja preko sredinskega LCD zaslona. Gumbi ostajajo le še za vse 4 smernike, glasnost radia ter gretje sprednjega in zadnjega stekla. Zaradi tega dobi notranjost veliko bolj prefinjen videz. Pride pa ta enostavnost tudi s svojimi minusi. Vsi smo navajeni, da za prilagajanje temperature le obrnemo stikalo, po navadi niti ne umaknemo pogleda s ceste, tu pa to pomeni, preklopiti na LCD-ju na upravljanje s temperaturo, nato pa sledi prilagajanje. Tu upravljanje na slepo ne bo obrodilo sadov in bo v večini primerov zahtevalo umik pogleda s ceste.
Priporočal bi tudi panoramsko streho za vse tiste, ki bi radi svetlejši občutek v avtomobilu. Zvezd med vožnjo sicer ne boste mogli opazovati, a vseeno to naredi avto malo prostornejši.
Peugeot, naredili ste super izkušnjo v avtomobilu, pohvale!


VOŽNJA – Obarvala se bo rdeče

Če je sama 308 na trgu že nekaj časa, pa je novi 1,2- litrski turbo bencinski motor nekaj čisto novega. Razvije kar 130 konjskih moči (95 kw) in obljublja kombinirano porabo pod 5 litri. Razveseljujoče številke. Moč motorja, ki je primerna za dinamično vožnjo, poraba, ki zbuja dvome v praktičnost dizelskih agregatov, ter nizka prostornina, ki bo skrbela za našo denarnico, ko bomo iz nje jemali bankovce ob plačilu cestne takse.

FOTOGALERIJA

Prednosti
- Kvaliteta materialov v notranjosti
- Zmogljiv in varčen motor
- Enostavnost upravljanja s funkcijami avta
- Sodoben dizajn


Slabosti
- Umikanje pogleda s ceste za upravljanje klime


Tehnične specifikacije

Moč motorja (v KW/KM): 96/130 pri 5.500 rpm
Pospešek 0-100 kmh (v s): 9,6
Poraba relacijska/kombinirana/mestna (v l/100 km): 3,9/4,6/5,8 (poraba na testu: 7,7)
MPC osnovni/testni (v €): 14.990/25.685
Več tehničnih podatkov

Avto posodil: Peugeot Slovenija d.o.o.


Za mnenje o avtomobilu smo na test vzeli tudi TrendSet.si bralca. Njegove vtise si preberite spodaj.

Miha Š. iz Logatca:
"Avto je res več, kot si predstavljaš, ko pomisliš na 308-ko. Notranjost mi je bila še posebej všeč, gumb Sport pa kljub relativni neuporabnosti da svoj čar avtomobilu. "

Če bi radi bili tudi vi prisotni pri testiranju naslednjega avtomobila prihodnji mesec, kliknite na spodnji gumb in nam povejte, zakaj si ravno vi to zaslužite. Morda boste lahko vanj prisedli!

Klikni in prisedi v avto

Svoje mnenje o avtomobilu delite spodaj!
Motor je navdušil. Od prvega vžiga, razveseljujočega renčanja ob pritiskanju na stopalko za plin ter z več kot zadovoljujočim pospeševanjem se je izkazal. Navora in moči je dovolj že iz nizkih obratov, turbo luknje skoraj ni opaziti (v višjih prestavah bo potrebno vseeno prestavljati nižje), če pa je motor v idealnih obratih, si pa ne boste mogli pomagati, da ne bi imeli nasmeška na obrazu. Tudi zvok motorja je na trenutke športen, ko to želite, in čisto tih, ko ga ne priganjate. Na trenutke celo preveč tih. Vse dokler ne pritisnete na tipko »Sport«, ki spremeni izkušnjo. Merilniki se obarvajo rdeče, zaslišite močnejši, nižji in bolj športen zvok (na žalost umetno narejen), volan pa postane rahlo trši ter stopalka za plin malo odzivnejša. V glavi se vam bo zdelo, da je avto postal močnejši, v realnosti pa občutek ne bo zapustil potniške kabine. Zanimiva rešitev, ki se je poslužuje več proizvajalcev avtomobilov, a bi si vseeno želel, da morda potegne s seboj vsaj še trše podvozje, če ne celo povečanje moči.

Kaj pa poraba? Ko sem avto prevzel in ga nekaj časa vozil kot »po jajcih«, sem dosegal porabo po potovalnem računalniku, le rahlo nad 6 litrov na 100 km. Po nekaj časa, ko sem preizkusil vsakodnevno mestno vožnjo (nanese skupaj več kot 65% vse vožnje), prometne konice, vsakodnevno relacijsko vožnjo po avtocestah in regionalkah, k temu prištel, da se mi je dostikrat kam mudilo, a sem vseeno vedno vozil znotraj omejitev in vozil brez nepotrebnega naglega pospeševanja, se je poraba na potovalnem računalniku ustalila na 7,7 litrih na 100 km (preračunana pa je bila le malenkost višja, tako da je potovalni računalnik kar natančen).

V testnem avtomobilu je bilo polno dodatne varnostne opreme: vzvratne kamere, senzorjev za parkiranje, sistem za zaviranje v sili, tempomat z nadzorom razdalje, merilnik varnostne razdalje do avta pred vami, opozorilnik za mrtvi kot, nadzor tlaka v pnevmatikah  itd. Skratka, avto skoraj ne pusti napake, če pa se že zgodi, jo korigira sam. Zanimiv občutek, ki bo v vas zbujal vprašanje, če boste po nekaj letih vožnje s takim avtomobilom sploh še znali upravljati z avtom, ki tega nima. Vzbuja občutek varnosti, da nekaj stalno ždi nad vami in popravlja napake. Katero boste izbrali, se boste odločili sami, nadvse pa bi priporočal nadzor mrtvega kota ter vzvratno kamero (da se vam slučajno ne zgodi, da kaj spregledate za avtomobilom in je nižje od zadnjega stekla).

ZAKLJUČEK


Peugeot 308 je avto, ki preseneti notri in navdušuje zunaj. Kvaliteta materialov, sodoben dizajn ter novodobna tehnologija v tem avtu združujejo super kombinacijo avtomobila, za katerega vam ne bo potrebno  seči (pre)globoko v žep!


Kaj pa si vi mislite o Peugeout 308 in novem 1.2 e-THP motorju? Mnenje napišite spodaj!


Picture
Avtor:
Marko Ferlin

Foto:
Katja Smrtnik
Marko Ferlin


Najbolj brani prispevki:

12 nasvetov, kako pripravite vaš avto za zimo

10 najpogosteje prelomljenih novoletnih zaobljub

4 največje napake, ki jih delajo ženske pri nakupu modrčka

Kako postanete trendsetter?




Oglaševanje        |
O podjetju          |
Kontakt
Vsebina
Avtomobilizem   |    Trendi     |    Moda    |    Mobilni telefoni    |   Dom     |    Zdravje   |    Otroci    |    Zabava   |    Svet slavnih  

Izdajatelj e-revije in portala TrendSet je FACT d.o.o. 

Spletna stran (www.trendset.si - FACT d.o.o.) uporablja piškotke, zato da lahko vodimo lastno, agregirano statistiko obiska naše spletnih strani. Z nadaljevanjem brskanja po spletni strani se strinjate z uporabo piškotkov. Več o posameznih piškotkih si lahko preberete tu >>.