Razlog, zakaj ne smete zamuditi Red Bull Air Race 2014 v Rovinju!
Slalomsko manevriranje med 25 m piloni
Red Bull Air Race, mednarodno tekmovanje v akrobatskem letenju, se vrača na nebo!
Prvič v svoji zgodovini bo potekalo v Rovinju na Hrvaškem, in sicer 12. in 13. aprila 2014.
V tej športni disciplini, ki je bila ustvarjena leta 2003 in je do svoje prekinitve leta 2011 obsegala 50 dirk, ki jih je spremljalo na milijone oboževalcev po vsem svetu, tekmovalci dirkajo z visoko zmogljivimi letali približno 15 do 25 metrov nad tlemi in manevrirajo po progi, polni zračnih vratc oz. pilonov, ki so visoki 25 metrov, s hitrostjo do 370 km/h.
Svetovno prvenstvo Red Bull Air Race 2014 je 30. januarja oznanilo, da bo
dodalo tretjo postajo v Evropi, in sicer 12. in 13. aprila v očarljivem hrvaškem mestecu
Rovinj, s čimer se bo najhitrejša motošport serija na svetu razširila na osem tekmovanj
v sedmih državah na treh kontinentih. “V veliko
čast in veselje nam je, da Red Bull Air Race prihaja v Rovinj, saj bomo s tem
lahko vsemu svetu pokazali, kako lepo in edinstveno je naše mesto. Prepričan
sem, da bo Rovinj zagotovil popolno prizorišče za
svetovno prvenstvo in vsem udeležencem tega vznemirljivega motošport dogodka omogočil
vrhunsko izkušnjo,” je dejal župan Rovinja Giovanni Sponza.
Nekaj podobnega lahko pričakujete v Rovinju.
Tekmovanje na Hrvaškem bo posvečeno bogati zgodovini letalstva celotne regije, kar vključuje Slovenijo, Avstrijo in Italijo. Na tekmovanju sodeluje elitna peščica akrobatskih pilotov s samega svetovnega vrha, ki se bodo pomerili v hitrosti, natančnosti in veščinah. S svojimi hitrimi, lahkimi in okretnimi drikalnimi letali bodo navigirali med postavljenimi zračnimi vrati oz. piloni na višini 25 metrov. Tako bodo za 3 dni prevzeli nadzor nad rovinjskim zračnim prostorom. 11. april je namenjen treningu, medtem ko bodo 12. in 13. aprila potekale kvalifikacije in seveda tekmovanje.
Zahtevna proga v Rovinju bo potekala vzdolž severne obale, blizu starega dela mesta. Na drugi postaji letošnje sezone se pričakuje na tisoče oboževalcev. "Proga bo ozka, z zavoji z velikimi G silami, največji izziv pa bo morda predstavljala burja," je dejal Sergio Pla, vodja letalstva pri Red Bull Air Race s sklicevanjem na sunkovit veter s severa, ki lahko povzroči pravo razdejanje na vzhodni jadranski obali in v celotni regiji. "Če bo pihala burja, bodo tekmovalni pogoji postranskega pomena," je dodal Pla.
Red Bull Air Race: Challenger Cup novost leta 2014, kamor se je uvrstil tudi Slovenec Peter Podlunšek Novost svetovnega prvenstva Red Bull Air
Race 2014 je Challenger Cup, ki bo novi generaciji nadarjenih pilotov s celega
sveta dal priložnost, da doživijo vznemirjenje tega športa v nekoliko manj
napetem ozračju, oboževalcem pa zagotovil novo tekmovanje in novo skupino
pilotov, za katere bodo lahko navijali.
Osem izjemnih novih pilotov iz sedmih
različnih držav se bo v Challenger Cup-u pomerilo za točke in za še bolj
dragoceno izkušnjo proge Red Bull Air Race v okviru kvalifikacij za svetovno
prvenstvo. Cilj novega koncepta je, dati obetavnim mladim pilotom priložnost,
da razvijejo svoje veščine letenja na nižji višini v skladu s pogoji dirke, in
tako še bolj okrepiti celotno varnost najhitrejše motošport serije na svetu.
Piloti, ki so se uvrstili v Challenger Cup 2014, so Tom Bennett (Velika Britanija), Mikael Brageot (Francija), Petr Kopfstein (Češka), Francois Le Vot (Francija), Daniel Ryfa (Švedska), Claudius Spiegel (Nemčija), Juan Velarde (Španija) in naš Peter Podlunšek (Slovenija).
»Zelo sem vesel uresničitve dolgoletnih sanj in da sem del nove generacije Red Bull Air Race. Od prihajajoče sezone pričakujem predvsem varno letenje, nove izkušnje, znanje in ustvarjanje podlage za uvrstitev v razred master«, pravi Peter Podlunšek.
Osem pilotov bo skušalo pridobiti “neomejeno super licenco”, ki je potrebna za bodoči nastop v razredu master svetovnega prvenstva Red Bull Air Race. Novinci morajo najprej pridobiti “omejeno super licenco” na kvalifikacijskem kampu, preden se lahko udeležijo tekmovanja Challenger Cup, ki predstavlja zadnjo stopničko pred bodočim napredovanjem v svetovno prvenstvo Red Bull Air Race. Piloti bodo tekmovali z enosedežnimi letali, in sicer jim bo Red Bull Air Race zagotovil letalo –Extra E-330LX.
Progi Red Bull Air Race bosta večinoma isti tako za Challenger Cup kot za samo tekmovanje, vendar bo v primeru izjemno težke proge, le-ta poenostavljena z opustitvijo nekaterih zračnih stolpcev (tj. pilonov), je dejal Sergio Pla, vodja letalstva pri Red Bull Air Race. Piloti bodo leteli na vsaj treh dirkah v letu 2014. Letno ocenjevanje nastopov v Challenger Cup bo temeljilo na seštevku treh najboljših rezultatov, pridobljenih na posameznih dirkah. Najboljših šest pilotov z največ točkami bo povabljenih na zadnjo dirko sezone.
Odlična priložnost, da preživite lep konec tedna in se naužijete adrenalinskih akrobacij!
V spodnjem videu si poglejte nekaj dih jemajočih spretnosti pilotov na prvem tekmovanju v Abu Dhabiju.
NAGRADNO VPRAŠANJE: Koliko pilotov v Challenger Cupu bo povabljenih na zadnjo dirko sezone v razredu Master Red Bull Air Race-a? Med tiste, ki boste pravilno odgovorili na nagradno vprašanje, bomo razdelili 5 obeskov za ključe Red Bull, ki jih prispeva Red Bull.
Veljajo odgovori spodaj, v sekciji komentarjev. Srečni izžrebanci, ki bodo izbrani z naključnim žrebom, bodo objavljeni v naslednji številki revije TrendSet.si, prav tako pa bodo obveščeni po elektronski pošti. Žrebanje bo opravljeno 26.3.2014 v prostorih podjetja TrendSet d.o.o. .
Si boste Red Bull Air Race 2014 v Rovinju ogledali in spodbujali Petra Podlunška v Challenger Cupu? Kaj menite o veščinah teh pilotov?