INTERVJU WINEIST: V SLOVENIJI JE TEŽKO BITI NE POVEZAN Z VINOM7.4.2015
Odgovarja Peter Bruner, ustanovitelj Pogovarjala se je Kristina Rihter, LUI. Po idejo za podjetniški projekt ni treba daleč. Včasih je dovolj ozreti se po domačem okolju. Ustanovitelji start upa Wineist so idejo za vinske pokušine, ki jih uporabniki naročajo prek spleta, dobili pred domačim pragom. Pitje vina je v Sloveniji že od nekdaj priljubljeno. Ker pa niso želeli biti klasičen prodajalec vin prek spleta, so idejo nadgradili v spletno degustacijo vin.
ODKRIJTE TRŽNO NIŠO IN UPORABITE SVOJE ZNANJE
Na kratko se predstavite in povejte, s čim se ukvarjate?
Ukvarjamo se z abonmajem na vinsko
pokušino. Celotna izkušnja je zapakirana v atraktivno škatlo, ki
je vsak mesec dostavljena na prag strank. Gre za naročnino na
pokušino vina. Izkušnja je zelo podobna pokušinam vina v vinskih
kleteh, vsebuje 6 vzorcev vina. Ti lahko vsebujejo 0,5 ali 1
deciliter, cel paket pa spremlja brošura, v kateri so vsi podatki o
vinih, njihovih proizvajalcih, kulturi pitja vina, kombinaciji s
hrano itd. S to idejo smo tudi prišli v LUI.
RAZNOLIKA EKIPA ZAGOTAVLJA ŠIROKO PALETO ZNANJ
Koliko vas je v skupini in s
katerih področij prihajate?
V skupini smo trije ustanovitelji,
po novem imamo tudi investitorja, sodelujemo pa tudi z zunanjimi
sodelavci. E-Pik (prav tako član LUI) delajo za nas oglaševanje, še
dve članici skrbita za umetnike in prodajo B2B.
Med ustanovitelji sva dva grafična oblikovalca, eden od naju se je kasneje usmeril v marketing in vizualne komunikacije, drugi je po končani fakulteti začel plavati v bolj tehnične vode. Tretji izmed ustanoviteljev je po izobrazbi pravnik, a je tudi zašel v vode »business & law«. Trenutno obiskuje šolo v Hamburgu in hkrati dela za nas. Skupaj tako pokrivamo zelo veliko področij. LOKALNE POSEBNOSTI KOT IDEJA ZA POSEL
Od kod navdušenje nad vinom?
Izhajate morda iz vinarskih družin ali je vse skupaj povsem
ljubiteljsko?
V Sloveniji je težko ne biti
povezan z vinom – država je majhna, vse je blizu, regij je
veliko. Sicer pa, ja, ali družine ali najboljši prijatelji imajo vinograde, vsi smo odrasli zelo blizu vina ali z vinom. Zato
smo tudi pobliže videli, s kakšnimi težavami se srečujejo naši
vinarji, sploh v tujini – če se želijo na primer predstaviti na
enem od večjih sejmov vina Vinitaly. Pridejo tja in se predstavljajo
kot neka majhna vasica z Dolenjske, v resnici pa ogromno ljudi niti
tega ne ve, kje je Slovenija.
Tako smo začeli razmišljati – veliko stvari lahko, preden jih kupite, preizkusite. Preden kupite avto, ga lahko peljete na testno vožnjo, v trgovini vam odrežejo košček sira, da ga poskusite ... Zakaj ne bi tega prenesli tudi v spletno (online) različico. Ob vsem tem se je porodila ideja za naš projekt.
Kolikšno je zanimanje za vašo
ponudbo, ste tak odziv pričakovali ali je prišel nenadejano?
Pri nas je bilo težje narediti
»minimum viable product«, ker smo morali kupiti steklenice,
zamaške, dobiti vino, izdelati škatlo, skratka veliko stvari je
bilo treba narediti, da smo lahko šli na trg. Začeli smo tako, da
smo dali slike na spletno stran. Potem smo dobili prva naročila in
je bilo treba vse zelo hitro realizirati, morali smo že prej zbrati
vse informacije. A tudi investicija je bila na začetku zelo majhna,
saj gre pri celi škatli z vinom za strošek, nižji od 10 evrov.
Zato nam na začetku ni bilo treba veliko investirati. A na začetku
smo se tri mesece ukvarjali s tem, ali bo to kdo kupil ali ne. Naš
preboj je naredil medij, ki se imenuje Springwise. Potem ko so oni
spregovorili o nas, je število strank tako rekoč v trenutku s 15
večinoma prijateljev in članov družine skočilo na 150. In od
takrat se rast števila strank ni ustavila več. Še vedno rastemo, 5
% na mesec. Očitno smo našli tudi točko, kjer ljudje vidijo
zelo dobro priložnost za zmanjšanje korakov pri odločanju, katero
vino bodo izbrali; ali pa bi morda želeli poskusiti dražje vino, a
se bojijo, da bi denar zaman zapravili, če jim to ne bi bilo všeč, in tako dalje.
Imamo več kot 200 mesečnih strank, ukvarjamo se tudi s prodajo B2B, podjetjem nudimo poslovna darila, darila za posebne dogodke, za turistično trgovino v Ljubljani pripravljamo paket, v katerem bodo sama slovenska vina ... SPOZNAJTE POTREBE STRANK
Kaj pa raznolikost vaših
strank? Od kod prihajajo? So večinoma Slovenci ali je več tujcev?
Večinoma gre za tujce. 60 % naših
strank prihaja z angleško govorečih trgov, prevladujejo ZDA, takoj
zatem sledi Anglija. 65 % vseh strank je žensk, glavnino
predstavljajo ljudje, stari med 24 in 35 let, potem pa sledijo tisti,
stari med 35 in 45 let. Veliko je filmoljubov, tehnofilov, popotnikov
in gurmanov.
Naše tipične stranke so lahko tudi amaterji, ki se z našim paketom začnejo izobraževati. Z našo pomočjo si preberejo nekaj o vinih, tak začetek pa je zanje veliko lažji, kot pa če bi morali za vsako steklenico vina zapraviti več denarja. Če se degustacij lotijo sami, lahko tudi izberejo napačen vrstni red degustiranja. Naš izdelek je zelo primeren tudi za profesionalce, saj v lokalnih trgovinah ne morejo dobiti vseh vin, ki bi jih želeli, ali pa si jih ne morejo privoščiti. Z našim paketom omogočamo, da plačajo le majhen delček cene, dobijo pa vina z zelo različnih koncev sveta.
Na kakšen način se tržite?
Imate spletno stran, poleg nje še kaj?
Začeli smo s spletno stranjo in
družbenimi mediji (Facebook, Instagram, Pinterest). Pri nas se
najbolj prodaja skozi slike, saj morajo ljudje videti, kaj kupujejo.
Sicer pa veliko komuniciramo tudi z mediji, kar je bilo doslej
brezplačno. Vse to smo eno leto delali z »bootstrappingom« in
sploh še nismo vlagali v oglaševanje. Zdaj, ko smo dobili
investicijo, se bomo usmerili tudi v plačane medije (adwords,
oglaševanje na Facebooku itd.)
Ali zdaj, ko se vam je povečalo število strank, že potrebujete ali iščete novo delovno silo?
To pravzaprav rabimo že od vsega začetka, a smo, kot verjetno večina start-upov, vsi delali vse. Potem ko smo dobili več naročil in investicijo, bomo zdaj lahko investirali v nov kader – novega spletnega tržnika, spletnega razvijalca in nekoga za PR.
Lahko poveste več o investiciji, ki ste jo dobili? Odhajate v tujino?
Wineist je bil pred kratkim sprejet v Atlantic Internet, to je zelo dobra marketinška firma za start-upe, ki jih vzame pod okrilje in jih pospešuje v smislu prodaje. Trenutno smo pri njih dva meseca, še en mesec bomo. Med drugim nam pomagajo tudi pri iskanju naslednjih investicij.
Hkrati smo izvedeli, da smo bili sprejeti v ožji krog Launchuba. Glavni izbor bo potekal konec meseca v Ljubljani. V svojo škatlo z vini vedno vključite vsaj eno slovensko vino. Kakšen je bil odziv slovenskih vinarjev, se je bilo težko z njimi dogovoriti za sodelovanje?
Od vseh, s katerimi smo stopili v stik, smo dobili samo en negativen odgovor. Pa še ta nas sploh ni osebno spoznal, ampak je komunikacija potekala preko telefona. Vsi ostali so bili izjemno navdušeni in so z veseljem sodelovali. Sodelovali smo že z večino vinarjev v Sloveniji, bili so naši prvi podporniki. V nas so videli veliko priložnost.
Ali ste podjetnik ali podjetnica? S čim se ukvarjate? Kako vi iščete nove priložnosti?
Delite svoje mnenje z drugimi bralci in ga vpišite spodaj: PREBERITE SI ŠE:
|
NASVETE ZA PODJETNIKE VAM OMOGOČA:Nasvete in ideje za podjetnike pripravlja Ljubljanski univerzitetni inkubator, ki podjetnikom in vsem, ki si to želijo postati, pomaga, da preizkusijo svoje ideje v gospodarstvu. Več nasvetov in idej najdete tukaj.
Najbolj branO:
|