TrendSet.si
  • Domov
    • 5. Rotary DoberTek 2019
    • Kolumna
  • Avtomobilizem
  • Trendi
  • Moda
  • Dom
  • Mobilne naprave
    • Aplikacije
  • Nasveti
    • 11 trikov pred vlomilci in roparji
    • Naredi si sam: Letni stenski koledar
  • Zdravje
  • Zabava
    • Otroci
    • Svet slavnih

TEST: 2015 ford b-max titanium 1,5 tdci - Dovolj varčen?

13.05.2015

Avto, skozi katerega lahko skoči olimpijski skakalec v vodo. Prostoren, a majhen, lahek za parkiranje in okreten. Bo z novim, varčnejšim motorjem prav tako navdušil ali so morda tokrat preveč "varčevali"? Preberite si!

Spodaj si poglejte video test, nato pa berite članek spodaj naprej.


ZUNANJOST – "Kul" enoprostorec


Je lahko avto, ki temelji na Ford Fiesti, resnično prostoren in dovolj uporaben? Vsekakor vas na prvi pogled v to prepriča. Oblika je enoprostorska, stranska drsna vrata pa kažejo veliko uporabnost.


Hkrati pa vas tudi večkrat preseneti ob pogledu nanj ter ob manevriranju, avto je krajši, kot si mislite. To pa vas bo razveseljevalo, kadar bo avto potrebno parkirati v manjši parkirni prostor. Stlačite ga lahko kamorkoli.


Zunanja oblika avtomobila je vsekakor netipična za enoprostorca. Sodoben, kinetičen dizajn, drzne linije ter mladostniška zunanjost. B-max je na trgu že nekaj let, a vseeno deluje moderno. Privlači netipične kupce enoprostorcev (mlajše, samske ljudi ter pare), ki imajo radi avanturistično življenje ter hočejo od avta čim večjo vsestranskost.

NOTRANJOST - Odprta usta

B-maxova konkurenčna prednost še vedno ostaja dizajn brez B- stebrička. Ko tako odprete sprednja in zadnja vrata, bo zazevala velika praznina, kot bi avto odprl usta in vas želel "pogoltniti". Lastnost, ki vam bo zelo prav prišla ob nalaganju otrok, sebe ter večjih kosov, ki jih želite naložiti v avto. 

Sedenje v avtomobilu (spredaj in zadaj) postreže z veliko priročnimi odlagalnimi površinami. Dodatne odlagalne površine so pri vozniku, sovozniku ter zadnjih potnikih, kjer imate na desni in levi tudi prostor za pijačo. Pameten mali avtek. Uporaben dodatek je tudi   notranje ogledalo, preko katerega lahko podrobno nadzorujete dogajanje na zadnji klopi (Super pa je tudi za delanje "selfijev", samo upamo, da ne med vožnjo!)

Sedeži so udobni tudi pri daljšem potovanju, v njih brez problema zdržite slabi dve uri, nato pa bo potrebno narediti krajši postanek. Če prevažate mlajše družinske člane, s tem tako ali tako ne bo problemov, saj boste morali zaradi njih ustaviti že dosti prej.

Prtljažni prostor, z rahlo več kot 300 litri prostornine bo več kot dovolj za 3-člansko družino, za več pa bo potrebno malo iznajdljivosti pri zlaganju prtljage. Ali pa seveda razširitev na streho (strešni kovček).

VOŽNJA – Kontrola serijsko

Avto je zaradi kompaktnejših mer zelo okreten in pregleden. Zaradi višjega sedišča je občutek varnosti v avtu večji, pohvaliti pa je treba tudi podvozje, ki poskrbi, da bo B-max vedno trdno na cesti. Resnično pričakujete, da bo enoprostorec bolj nestabilen, a tu B-max blesti.

Dizelski motor s 55 kilovati in 1,5 litri
bo z veseljem poganjal avto, a se bo pri tem pogosto naprezal. Motor daje občutek suverenosti pri speljevanju, pri vzdrževanju avtocestnih hitrosti ter vožnji po regionalkah, "sopihati" pa prične, ko želite od njega nekaj več, ko želite nekoga prehiteti ali pa z rahlo bolj naloženim avtom, v klanec navzgor, na avtocesti srečate klanec.


Drugače pa motor, kljub rahlo manj spodbudnim lastnostim (55 kw, 16,5s do 100 km/h), ne bo vzbujal slabih občutkov. Avto kljub vsemu ima presenetljivo veliko navora (185 Nm pri 1.700 motornih vrtljajih), kar poskrbi, da vas v normalnih razmerah ne bo pustil na cedilu.

Motor je bil narejen, da bi na avtu privarčevali. Jim je uspelo? Za 610 EUR, kot je razlika do dražjega, 1,6 TDCi motorja (z 20 konji več), ali 780 EUR "popusta" do bencinskega Ecoboost motorja s 74 kw, jim je to, vsaj na prvi pogled, uspelo. Investicija v avto je manjša. A podrobnejši pregled pokaže, da je močnejši, 1,6 litrski dizelski motor varčnejši in ima celo manjše izpuste CO2. Smiselnost je torej tu na strani posameznika. Če dodatne moči ne potrebujete in vam je važno, da se lagodno prepeljete iz kraja A v kraj B, potem bo najbrž za vas 1,5 litrski. Če bi radi malo večjo zalogo moči pa 1,6 litrski. 

FOTOGALERIJA

Prednosti
- Drsna bočna vrata
- Ogledalce za nadzor   notranjosti
- Prostornost
- Kompaktne mere


Slabosti
- Občasno slabo  zapiranje drsnih vrat
- Dilema pri izbiri  motorja




Tehnične specifikacije

Velikost motorja (v ccm): 1.498 (dizel)
Moč motorja (v KW/KM): 55/75
Pospešek 0-100 kmh (v s): 16,5
Poraba relacijska/kombinirana/mestna (v l): 3,8/4,1/4,8  (poraba na testu: 5,5)
MPC osnovni/testni (v €): 16.110/17.465
Več tehničnih podatkov

Avto posodil: Summit Motors Ljubljana, d.o.o.


Za mnenje o avtomobilu smo na test vzeli tudi TrendSet.si bralca. Njegove vtise si preberite spodaj.

Jošt B. iz Ljubljane:
"Motor je malo šibkejši, a zadovoljiv. Prostora je veliko, všeč so mi bile vse odlagalne površine."

Če bi radi bili tudi vi prisotni pri testiranju naslednjega avtomobila prihodnji mesec, kliknite na spodnji gumb in nam povejte, zakaj si ravno vi to zaslužite. Morda boste lahko vanj prisedli!

Klikni in prisedi v avto

Svoje mnenje o avtomobilu delite spodaj!
ZAKLJUČEK

Tako, B-maxa že nekaj časa poznate, sedaj pa imate še malo več izbire. Motor je vreden premisleka (testirajte tudi bencinskega in dražjega dizelskega) pred nakupom. Če niste zahtevni, bo tale 1,5 litrski dizel za vas več kot dovolj. Ker pa se pričakuje osvežitev B-maxa, boste lahko ujeli tudi kako posebno "razprodajo" in si malega enoprostorca kupili za res dober denar.


Picture
Avtor:
Marko Ferlin

Foto in video:
Katja Smrtnik
Marko Ferlin

PREBERITE SI ŠE:

Picture
Picture

TEST: 2015 PEUGEOT 308 1.2 E-THP ALLURE 130 STOP&START - POGLED VAM BO OBARVAL RDEČE

Ste si vedo želeli »premium« avtomobila, a si ga niste mogli privoščiti? Preberite, če si ga sedaj lahko!
Več

TEST: BMW 218D ACTIVE TOURER SPORT LINE - DRUŽINSKO PRESENEČENJE

BMW avtomobile je vedno spremljal pridih vznemirjenja, strasti in športnosti. Navajeni smo, da so dolgi in nizki ter jeznega pogleda. Serija 2 Active Tourer pa s svojo obliko vse to postavi na glavo. 
Več
Oglaševanje        |
O podjetju          |
Kontakt
Vsebina
Avtomobilizem   |    Trendi     |    Moda    |    Mobilni telefoni    |   Dom     |    Zdravje   |    Otroci    |    Zabava   |    Svet slavnih  

Izdajatelj e-revije in portala TrendSet je FACT d.o.o. 

Spletna stran (www.trendset.si - FACT d.o.o.) uporablja piškotke, zato da lahko vodimo lastno, agregirano statistiko obiska naše spletnih strani. Z nadaljevanjem brskanja po spletni strani se strinjate z uporabo piškotkov. Več o posameznih piškotkih si lahko preberete tu >>.