TEST: 2014 Smart ForTwo Electric Drive - Vlakec za dva
10.11.2014
Avto prižgete in se nič ne zgodi, razen prižge se nekaj lučk. Pritisnete stopalko za "plin" in avto se skokovito premakne, a ne slišite rohnenja motorja. Vse kar slišite, je le rahel piskajoč zvok. In čutite v hrbtu, kako avto vleče. Občutek je podoben, kot bi sedeli v vlaku. Avto nima izpuha, namesto odprtine za gorivo pa ima vtičnico. Vožnja v električnem Smartu je vsekakor zanimiva, vznemirljiva in (razen začetnega vložka) denarnici prijazna. Pa vsi plusi odtehtajo nekaj minusov? Najprej si poglejte video, za več podatkov pa nadaljujte branje spodaj.
VOŽNJA – Paziti boste morali na pešce
Pa smo pri najbolj zanimivem delu tega testa. Vožnja z električnim avtomobilom je vsekakor čisto drugačna izkušnja. Seveda, sedite v avtomobilu, ki ima volan in štiri kolesa, a vseeno je tu nekaj stvari, ki potrebujejo veliko spremembo v naši glavi (a niso preveč težavne). Smart ponuja kar 55 kw najvišje moči, kar pomeni pri 130 Nm navora spodobno premikanje v prometu, do 100 kmh bo pospešil v le 11,5 sekundah, dosegel pa bo avtocestam prijazno hitrost 125 kmh. Poraba avtomobila je tisto, kar je res zanimivo. Preračunano, če ga polnite doma, vas bo 100 prevoženih kilometrov stalo rahlo čez 1 €. Če boste uporabljali le polnilnice po Sloveniji, bo le to zastonj (zaenkrat). Vsekakor zanimivi podatki, ki jih do sedaj nismo bili vajeni pri bencinskih in dizelskih motorjih. A pridejo z manjšo slabostjo. Doseg avtomobila je okoli 125 kmh. Ob predvidevanju, da ni divjega pospeševanja, ne uporabljate klime in ne pretiravate z gretjem. A tudi ob vsem tem smo z avtom naredili spodobnih 100 km. Povem zadosti, če živite v mestu in se premikate po mestu, zadovoljivo tudi, če ste od delovnega mesta oddaljeni okoli 40 km. Naš test je vključeval vsakodnevno vožnjo iz Logatca v BTC v Ljubljani in večjih problemov, kadar smo začeli s polno baterijo, nismo imeli. Tu pa se je zapletlo. V Ljubljani smo v času testa avto hoteli polniti 5×. Od tega nam je uspelo le 1× na najhitrejši polnilnici v centru mesta. Od ostalih 3 niso delovale, pri eni pa je bil postopek registracije in logiranja na portal za polnjenje tako dolg, da so nas odobrili šele skoraj mesec dni po testu. Res super, če se ti mudi naprej in si npr. v službi. Na polnilnici, ki je delovala, je vse delovalo super. Avto je bil poln v manj kot uri (ker nismo prišli s praznim), imeli smo najboljše parkirno mesto v centru Ljubljane, stalo pa nas ni niti centa. Polnjenje avtomobila traja okoli 1 uro na hitri polnilnici in okoli 7 ur doma. To pomeni, da če dnevno delate manj kot 100 km, se lepo doma priklopite, preden greste spat, in se zjutraj usedete v poln avto ter odpeljete! Kaj pa si vi mislite o električnih avtih? Mnenje napišite spodaj!
|
|