TrendSet.si
  • Domov
    • 5. Rotary DoberTek 2019
    • Kolumna
  • Avtomobilizem
  • Trendi
  • Moda
  • Dom
  • Mobilne naprave
    • Aplikacije
  • Nasveti
    • 11 trikov pred vlomilci in roparji
    • Naredi si sam: Letni stenski koledar
  • Zdravje
  • Zabava
    • Otroci
    • Svet slavnih

TEST: 2014 Smart ForTwo Electric Drive - Vlakec za dva

10.11.2014

Avto prižgete in se nič ne zgodi, razen prižge se nekaj lučk. Pritisnete stopalko za "plin" in avto se skokovito premakne, a ne slišite rohnenja motorja. Vse kar slišite, je le rahel piskajoč zvok. In čutite v hrbtu, kako avto vleče. Občutek je podoben, kot bi sedeli v vlaku. Avto nima izpuha, namesto odprtine za gorivo pa ima vtičnico. Vožnja v električnem Smartu je vsekakor zanimiva, vznemirljiva in (razen začetnega vložka) denarnici prijazna. Pa vsi plusi odtehtajo nekaj minusov?

Najprej si poglejte video, za več podatkov pa nadaljujte branje spodaj.


ZUNANJOST – Kriči Eko


Zeleno-bela barvna kombinacija, napisi in risbe poskrbijo, da bodo vsi od daleč videli, kako je avto okolju prijazen (tega slišali vsekakor ne bodo, saj je električni Smart skoraj popolnoma tih). Sicer je karoserijsko to že vsem poznana oblika Smarta, ki ga bo v letošnjem novembru že nadomestil novi. Drugačen. Predvsem pa zaenkrat še brez električnega pogona. 


Vsekakor je njegova majhnost dobrodošla v mestnih središčih, kjer ga lahko vtaknete v vsako najmanjšo odprtino, preizkusite se pa lahko tudi v vzvratnem parkiranju, tja kjer bi z ostalimi avtomobili morali parkirati bočno vzvratno. Vsekakor dobre novice za vse predstavnice in predstavnike tistih voznikov, ki ne "marajo" parkirati. Sicer pa se vam, kot članu zaenkrat še dokaj elitnega kluba lastnikov električnih vozil, s tem ne bo potrebno prav veliko obremenjevati, saj vam je omogočeno brezplačno parkiranje (ob predpostavki, da se avto v tem času polni) na posebej označenih parkiriščih za električna vozila, ki so opremljena s polnilnicami. Tam je bilo prostora vedno dovolj, tudi čakalne vrste ni bilo nikoli. V centru mesta ali v nakupovalnih središčih.

Zanimiva so tudi prtljažna vrata, ki se odpirajo v dveh delih. Okno se odpre navzgor in tako lahko samo kaj na hitro vzamete ven (večinoma potem uporabljate samo to opcijo), spodnji del pa omogoči dostop do celotnega prtljažnega prostora. 

Skratka, opazen mali avtek, praktičen in okreten. Mala električna igračka.

NOTRANJOST - Presenetljivo prostorna

Ob predpostavki, da vedno potrebujete avto za največ 2 človeka, bo velikost avtomobila kot nalašč za vas. Smart, kot vas bo mogoče zavedel s svojo zunanjostjo, je v notranjosti presenetljivo velik. Prostora za dva potnika je skoraj kot v normalnem avtomobilu, s to izjemo, da če želite kaj iz prtljažnika, le sežete nazaj in to vzamete. Sam merim 188 cm in sem sproščeno sedel v avtu, ne da bi kadarkoli pomislil, da je avto zame premajhen. Še več, občasno se je zgodilo, da sem kar pozabil, da sedim v avtomobilu, ki v dolžino meri le 2,7 metra. Super!


Tudi velikost prtljažnika je za samskega človeka ali par povsem zadovoljiva za vsakodnevne opravke. Za kak daljši dopust bo potrebno pakirati zeeelo pametno (kar ne bo problem, saj vozite Smarta!), tudi selitev s tem avtomobilom lahko odmislite, kot drugi avto pri hiši pa odlično služi svojemu namenu. Tudi po tedenskih nakupih sem se odpravil z njim, kjer sem izkoristil akcijo v lokalnem supermarketu, si z določenim izdelkom naredil malo večjo zalogo, a mi je ob vsej fotografski opremi še vedno uspelo vse pospraviti v prtljažnik, ki ima kapaciteto od 220-340l. Zopet en velik plus!

Kar pa se tiče inovativnosti in opreme bo tale Smart malo "sramežljiv". Avto je dokaj osnovno opremljen, ima klimo, električna okna, servo volan itn., a glede na ceno in sam občutek, ko ste kupili električni avto (da ste kupili nekaj zelo naprednega), je tu avto rahlo razočaral. Morda vas bo tolažilo dejstvo, da so "šparali", tako da bo avto čim cenejši, a je tolažba dokaj slaba, ko ste za avto odšteli preko 24 tisočakov in si s tem privoščili le osnovno verzijo, brez možnosti hitrega polnjenja. Sicer avto vseeno ima klimo, multimedijski sistem, servo volan in električna okna, a mu npr. manjkajo nekatere stvari, ki so postale samoumevne že pri dosti cenejših avtomobilih - najbolj opazno je vsekakor ročno nastavljanje stranskih ogledal.

FOTOGALERIJA

Prednosti
- Električen motor
- Moč in navor
- Praktična velikost
- Poceni polnjenje

Slabosti
- Cena
- Odvisnost od delovanja polnilnic

- Čas polnjenja
- Doseg


Tehnične specifikacije

Moč motorja (v KW/KM): 55/74
Pospešek 0-100 kmh (v s): 11,5
Poraba relacijska/kombinirana/mestna (v kWh): 15,1
MPC osnovni/testni (v €): 24.280/27.420
Več tehničnih podatkov

Avto posodil: Autocommerce d.o.o.


Za mnenje o avtomobilu smo na test vzeli tudi TrendSet.si bralca. Njegove vtise si preberite spodaj.

Uroš F. iz Ljubljane:
"Noro! Ne duha ne sluha, da deluje, potegne pa noro! Takoj bi ga imel!"

Če bi radi bili tudi vi prisotni pri testiranju naslednjega avtomobila prihodnji mesec, kliknite na spodnji gumb in nam povejte, zakaj si ravno vi to zaslužite. Morda boste lahko vanj prisedli!

Klikni in prisedi v avto

Svoje mnenje o avtomobilu delite spodaj!
VOŽNJA – Paziti boste morali na pešce

Pa smo pri najbolj zanimivem delu tega testa. Vožnja z električnim avtomobilom je vsekakor čisto drugačna izkušnja. Seveda, sedite v avtomobilu, ki ima volan in štiri kolesa, a vseeno je tu nekaj stvari, ki potrebujejo veliko spremembo v naši glavi (a niso preveč težavne).


Smart ponuja kar 55 kw najvišje moči, kar pomeni pri 130 Nm navora spodobno premikanje v prometu, do 100 kmh bo pospešil v le 11,5 sekundah, dosegel pa bo avtocestam prijazno hitrost 125 kmh. 

Poraba avtomobila je tisto, kar je res zanimivo. Preračunano, če ga polnite doma, vas bo 100 prevoženih kilometrov stalo rahlo čez 1 €. Če boste uporabljali le polnilnice po Sloveniji, bo le to zastonj (zaenkrat). Vsekakor zanimivi podatki, ki jih do sedaj nismo bili vajeni pri bencinskih in dizelskih motorjih. A pridejo z manjšo slabostjo.

Doseg avtomobila je okoli 125 kmh. Ob predvidevanju, da ni divjega pospeševanja, ne uporabljate klime in ne pretiravate z gretjem. A tudi ob vsem tem smo z avtom naredili spodobnih 100 km. Povem zadosti, če živite v mestu in se premikate po mestu, zadovoljivo tudi, če ste od delovnega mesta oddaljeni okoli 40 km. Naš test je vključeval vsakodnevno vožnjo iz Logatca v BTC v Ljubljani in večjih problemov, kadar smo začeli s polno baterijo, nismo imeli. Tu pa se je zapletlo. V Ljubljani smo v času testa avto hoteli polniti 5×. Od tega nam je uspelo le 1× na najhitrejši polnilnici v centru mesta. Od ostalih 3 niso delovale, pri eni pa je bil postopek registracije in logiranja na portal za polnjenje tako dolg, da so nas odobrili šele skoraj mesec dni po testu. Res super, če se ti mudi naprej in si npr. v službi. Na polnilnici, ki je delovala, je vse delovalo super. Avto je bil poln v manj kot uri (ker nismo prišli s praznim), imeli smo najboljše parkirno mesto v centru Ljubljane, stalo pa nas ni niti centa.

Polnjenje avtomobila traja okoli 1 uro na hitri polnilnici in okoli 7 ur doma. To pomeni, da če dnevno delate manj kot 100 km, se lepo doma priklopite, preden greste spat, in se zjutraj usedete v poln avto ter odpeljete!


Kaj pa si vi mislite o električnih avtih? Mnenje napišite spodaj!


Picture
Avtor:
Marko Ferlin

Foto in video:
Katja Smrtnik
Marko Ferlin


Najbolj brani prispevki:

12 nasvetov, kako pripravite vaš avto za zimo

Zlata obleka - podoba letošnje modne jeseni


4 največje napake, ki jih delajo ženske pri nakupu modrčka

Kako postanete trendsetter?




Oglaševanje        |
O podjetju          |
Kontakt
Vsebina
Avtomobilizem   |    Trendi     |    Moda    |    Mobilni telefoni    |   Dom     |    Zdravje   |    Otroci    |    Zabava   |    Svet slavnih  

Izdajatelj e-revije in portala TrendSet je FACT d.o.o. 

Spletna stran (www.trendset.si - FACT d.o.o.) uporablja piškotke, zato da lahko vodimo lastno, agregirano statistiko obiska naše spletnih strani. Z nadaljevanjem brskanja po spletni strani se strinjate z uporabo piškotkov. Več o posameznih piškotkih si lahko preberete tu >>.