TrendSet.si
  • Domov
    • 5. Rotary DoberTek 2019
    • Kolumna
  • Avtomobilizem
  • Trendi
  • Moda
  • Dom
  • Mobilne naprave
    • Aplikacije
  • Nasveti
    • 11 trikov pred vlomilci in roparji
    • Naredi si sam: Letni stenski koledar
  • Zdravje
  • Zabava
    • Otroci
    • Svet slavnih

TEST : 2014 Mercedes Benz GL-A 220 CDi 4 Matic - Na avtocesto z "gojzarji"


Križancem, kot kaže, ne bo konca. Kompaktni avti, ki znajo voziti po terenu. Ali če prevedemo, normalni avti, s katerimi vam ni potrebno paziti na nepravilnosti na vozišču, občasno lahko celo "zajahate" kak pločnik. Predvsem pa se znebite strahu pred snegom, klanci in tem, da boste kje obtičali v slabših vremenskih razmerah. A tu še posebej zablesti eden izmed njih. Ta je resnično pravi mestni avto, katerega lahko popeljete v hribe. V njem si predstavljam moderno žensko, karierno usmerjeno, rada nakupuje, v prtljažniku pa vozi pohodne čevlje, saj se rada zapodi v dogodivščine! Obenem pa je dobesedno zaljubljena v izgled njenega prelepega Mercedes Benz GL-A!


ZUNANJOST – Potlačen terenec?


Ali pa gre za kompakten avto z delovno obutvijo? Takšna vprašanja so se mi porajala, ko sem ga opazoval. Za razliko od konkurence, kjer vemo, da naj bi avto predstavljal terenca (čeprav jim ravno ne bi tako rekel..), se tu sprašujemo, ali gre za terenca ali le za malo bolj "čokat" avto. Dizajn je vsekakor na nivoju, ni videti le kot terenska različica osebnega avta, ki "stoji na prstih", ampak kot avto, ki je bil oblikovan čisto posebej, brez razreda A in CL-a, katerih mešanica je. Skratka, nimate občutka, da sedite v križancu!

Kaj vse to prinese? Dejstvo, da oblika avta, dalj časa ko se posvetite opazovanju, vedno bolj prirašča k srcu. Skratka, avto začenjate razumeti, nekako se vam zdi logično, da bi ga vozili. Če pa mu boste še privoščili AMG Line paket, bo to razumevanje še močnejše. Čeprav ga pri Mercedesu umeščajo med terence, ga jaz ne bi. A mu je to voda na mlin. Gre za avto s športnim, elegantnim videzom, določeno mero prestiža (več, kot ga prinese razred A)
ter pridihom dogodivščine.

AMG Line paket, s katerim se je bohotil testni GL-A, je prava poslastica. Sicer je zanj potrebno poseči 4 tisočake globoko v žep, a poleg lepše zunanje podobe, vključno z 19 inčnimi platišči, dobite tudi paket notranjosti, o katerem pa bomo govorili v nadaljevanju. Mogoče rahlo veliko, a kaj ste drugega pričakovali, saj gledate avto s trikrako zvezdo na kljunu.


NOTRANJOST - Gledali boste le v sedeže

Glede na to, da je avto na zunaj dokaj drugačen od modelov A in CL-A, v notranjosti temu ni tako. Če ste želeli ubežati občutku in poseči po avtu, ki bo nudil pravi "Mercedes občutek", notranjost na žalost k temu ne pripomore. Ta je več ali manj enaka kot v razredu A. Kar pa še ne pomeni, da je slaba. Le niso se je potrudili spremeniti.

A vseeno, to ni bila prva misel, ki sem jo imel, ko sem odprl vrata avtomobila. Oči so se mi razširile, ko sem
zagledal v črno usnje z alkantaro, zaključeno z rdečimi šivi, ovite ene lepših športnih sedežev, kar sem jih videl zadnje čase v kompaktnem razredu avtomobilov. Spominjajo na tiste iz roadsterjev. Gre za drugi del AMG Line opreme, ki je v notranjosti še izrazitejša. Tako kot sam videz pa navdušuje tudi občutek, alkantara je mehka, se ne ohladi ali segreje toliko kot navadno usnje in kar je še najpomembnejše, v vročih dneh zaradi nje ne boste imeli potne majice vsakič, ko se boste nekam peljali po tem, ko je avto nekaj časa stal na soncu.

Armatura, volan in ostali deli notranjosti poskrbijo za določeno mero prestiža
, tako da avto vseeno poskrbi, da veste, zakaj ste ga kupili. Zopet mi je bilo zelo všeč, da je prestavna ročica avtomatskega menjalnika ob volanu, saj je tako več prostora za odlaganje v sredinski konzoli. Panoramska streha, z možnostjo odpiranja (odpre se skoraj polovica strehe), pričara posebne občutke ob dežju (če je seveda zaprta), ko opazujete kapljice, ki polzijo po strehi, in soncu (takrat bo odprta), ko boste lahko uživali v večjem stiku z okolico ter svežino odprte strehe! Vgrajena mreža proti vetru sicer pomeni, da se vanjo ujame marsikatera žuželka, skrbi pa predvsem, da odprta streha ne bo pokvarila vaše pričeske! Navdušeni boste tudi nad velikostjo prtljažnika, ki meri kar 421 l.

Oprema je vključevala multimedijsko napravo z LCD zaslonom, ni pa imela navigacijske naprave (ki bi jo v takem avtomobilu skoraj pričakoval). Vseeno je navduševal z audio opremo znamke Harman Kardon, ki je poskrbel za odlične občutke ob poslušanju glasbe. Vozniško izkušnjo tako poveže v celoto, še posebej, ko vas ob vožnji navdušuje glas vaše najljubše glasbene skupine! Vsekakor pa je omembe vreden mini zaslonček, ki je nataknjen na sredino armature. Majhnost so sicer poizkušali prikriti z ogromnimi robovi okoli, a s tem niso preslepili nikogar. V avtu tega ranga si tega absolutno ne bi smeli privoščiti, večji zaslon pa bi notranjost lepo povezal v celoto, medtem ko je mali videti naravnost smešno.


VOŽNJA – Pločniki vseeno bodo problem

Kot smo že ugotovili, gre za avto, ki se spogleduje s terenom. A če boste posegli po AMG Line paketu, boste to resnično redko počeli, saj vam srce ne bo dalo (po drugi strani pa vam srce ne bo dalo, da ga ne bi vzeli :)). Z 18 inčnimi litimi platišči bo potrebna tudi velika opreznost glede pločnikov in robnikov, da le ne bi grdo zaznamovali tako odlično zaključene celote. Tudi dejanska dvignjenost od tal ni tako velika. Avto bo vsekakor večinoma ostal v mestu, kjer se zaradi svojih dimenzij počuti okretnega, ter na avtocesti, kjer bo brez problema premagoval tudi višje potovalne hitrosti. Primeren pa bo tudi za obisk vikenda na podeželju ter da se lahko pripeljete do točke vzpona na priljubljen hrib ali goro, po kateri se boste povzpeli. Če boste slučajno kdaj zašli s poti, pa vam bo pomagal tudi s posebnim programom za teren, kjer samodejno zavira pri spuščanju, nadzira nagib vozila in smer, v katero se obrnjena kolesa. Ima še nekaj drugih lastnosti, ki vas, kupce tega avtomobila, tako ali tako ne bodo zanimale.

V veliko veselje pri vožnji sta 2,1 litrski dizelski motor s 170 konjskimi močmi ter odličen 7G-DCT avtomatski menjalnik
. Vožnja bo tako zvezna, motor bo poskrbel za spodobne pospeške, dobro porabo, menjalnik bo poskrbel, da boste pozabili, da avto sploh ima prestave, med njimi namreč menja tako zvezno, ni cukanja in pojemanja moči. Možnost imate voziti v treh nastavitvah, avtomatski, športni in z ročnim menjavanjem, za kar vam bodo v pomoč obvolanske ročice za prestavljanje.

V pomoč pri vožnji vam bodo razni asistenti, ki zaznavajo utrujenost voznika ali možnost naleta v drugo vozilo. V slednjem primeru tudi pripravi zavore, če zazna, da je razlika v hitrostih znatna oz., če zazna, da ovira na cesti stoji. Vseeno pa smo pogrešali še nekaj drugih pomagal, ki jih v tako dragem avtomobilu
že skoraj pričakuješ (na primer nadzor mrtvega kota). Pri parkiranju vam bodo pomagali senzorji, ki so pri svojem delovanju natančni in v veliko pomoč, saj je avto slabše pregleden.

FOTOGALERIJA

Prednosti
- Močan in varčen dizelski motor
- 4 kolesni pogon
- Avtomatski menjalnik
- AMG Line sedeži

Slabosti
- (Pre)majhen LCD zaslon
- Pomanjkanje varnostnih pomagal





Tehnične specifikacije

Velikost motorja (v ccm): 2.143 (dizel)
Moč motorja (v KW/KM): 125/170
Pospešek 0-100 kmh (v s): 10,8
Poraba relacijska/kombinirana/mestna (v l): 4,5/5,0/6,0  (poraba na testu: 7,7)
MPC osnovni/testni (v €): 29.280/41.585
Več tehničnih podatkov

Avto posodil:
Autocommerce d.o.o.

Za mnenje o avtomobilu smo na test vzeli tudi TrendSet.si bralko. Njene vtise si preberite spodaj.

Špela J. iz Ljubljane:

Točno takega bi imela! Morda čez nekaj let, rabljenega :)

Če bi radi bili tudi vi prisotni pri testiranju naslednjega avtomobila prihodnji mesec, kliknite na spodnji gumb in nam povejte, zakaj si ravno vi to zaslužite. Morda boste lahko vanj prisedli!

Klikni in prisedi v avto

Svoje mnenje o avtomobilu delite spodaj!

ZAKLJUČEK

Avto se sprva ne zdi ravno prava odločitev. Ko pa se vanj zagledate, usedete in z njim zapeljete, počasi ne najdete več razloga, zakaj ga ne bi imeli. Avto, ki ne skriva, da ni terenec, bohoti se s tem, da je le bolj krepak in bolje pripravljen na slabše razmere.  Prosi vas, da ga peljete po lepih cestah, a vam ne zameri, če jo kdaj zgrešite. Popoln za sproščujočo vožnjo. A za vse to boste morali odšteti kar nekaj denarja!


Picture
Testiral, fotografiral in posnel:
Marko Ferlin

Oglaševanje        |
O podjetju          |
Kontakt
Vsebina
Avtomobilizem   |    Trendi     |    Moda    |    Mobilni telefoni    |   Dom     |    Zdravje   |    Otroci    |    Zabava   |    Svet slavnih  

Izdajatelj e-revije in portala TrendSet je FACT d.o.o. 

Spletna stran (www.trendset.si - FACT d.o.o.) uporablja piškotke, zato da lahko vodimo lastno, agregirano statistiko obiska naše spletnih strani. Z nadaljevanjem brskanja po spletni strani se strinjate z uporabo piškotkov. Več o posameznih piškotkih si lahko preberete tu >>.