TEST : 2013 Mazda 6 SPC 2.0i Attraction - Bencin namesto dizla?
Bi se radi med vožnjo počutili, kot da nekdo pazi na vas? Da ste prepričani v svojo vožnjo, a vseeno veste, da bo nekaj poskrbelo, da bodo tudi manjše napakice stvar preteklosti? Varna, atraktivna in bolj jeznega pogleda vam bo nudila športen občutek pri vožnji, hkrati pa vas ne bo spustila z vajeti. Zaradi svojih cestnih "spretnosti" je Mazda 6 postala Trendset.si meseca januarja! Najprej si poglejte spodnjo video reportažo, ki smo jo za vas pripravili, nato pa nadaljujte branje pod videom!
slučajno po nesreči zapustili vozni pas (ali zaspali za volanom ter zaradi tega zamenjali pas), pozabili izklopiti dolge luči, spregledali vozilo v mrtvem kotu ter še na marsikaj. S temi pomagali lahko izničite tiste drobne napake, ki se lahko zgodijo v trenutku nepozornosti. Čeprav je tu treba pograjati sistem za izklapljanje dolgih luči, ki na približno vsak deseti nasproti vozeči avto prepozno izklopi luči, probleme pa ima tudi že ob manjši megli, zato sistem zaradi tega kasneje raje v celoti izklopite. Če bi ga izpopolnili le še za teh 10%, bi deloval briljantno.
Bencinski motor s 146 konjskimi močmi je vsekakor zabaven in nekaj drugačnega, kot smo navajeni v današnjem, že dokaj dolgočasnem svetu dizelskih agregatov, ki so vedno bolj priljubljeni na tej strani Alp. Avto zarenči, kadar pritisnete stopalko za plin, motor se zavrti v visoke obrate, nasmešek pa se samodejno pričara na vaša usta. Vsekakor nekaj, česar pri motorju na dizelsko gorivo ne boste deležni. Ob dinamični vožnji je tako potrebno tudi malo več razmišljati, saj je potrebnega več prestavljanja in več računanja, v katerih obratih prestaviti za optimalno zmogljivost, a to le veča užitek v taki vožnji. Menjalnik se je tu vsekakor dobro odrezal, motor pa kot rečeno navduševal. "Seveda je bencinski motor bolj zabaven, a tega si ne morem več privoščiti!" sem slišal reči sogovornika. Pa je to vse res? Povprečna poraba, ki je navedena v knjižici, navdušuje. 4,6 litra na 100 km pri relacijski vožnji? Poraba je na ravni dizlov in na papirju izniči potrebo po dizelskem agregatu, ki stane dva tisočaka več, obljublja pa le dva decilitra nižjo porabo! Je to mogoče? Na žalost nisem imel možnosti testiranja dizelske verzije, a lahko potrdim, da se je poraba v mestu gibala zelo blizu navedene v knjižici, kljub bolj športni vožnji in več pritiskom na plin (zaradi veselja, ki ga nudi), se je končna poraba ustavila pri 8,4. Avto je na mirnih relacijskih vožnjah trošil krepko manj! Definitivno vredno razmisleka, še posebej, ker pri dizelskih agregatih obstaja več točk za popravilo (turbina, šobe itd.), ki stanejo več denarja, kot je razlika v ceni med bencinskim in dizelskim motorjem in vas bo strošek, če boste avto imeli v lasti dalj časa, slej ko prej doletel. In takrat se boste vprašali, če ste z dizelskim motorjem res kaj privarčevali! Avto, ki obrača glave, ki je še vedno videti super, čeprav je v "družinski", karavanski izvedbi, ki pazi na vas na cesti ter ponuja podobno porabo kot dizel za manjšo nabavno ceno? Ja! Odličen kompromis med dodatno opremo, zmogljivostjo, porabo in ceno. Definitvno nakup, ki bi ga pripročal za povprečnega Slovenca, izstopali pa boste tudi s tem, ker boste vanj točili bencin! Pa boste imeli še eno debato več z vašim sosedom, ki bo še vedno vztrajal pri dražjem (za nakup in vzdrževanje) dizlom! Ha! Točka za vas!
|